onsdag 13. oktober 2010

oi oi oi over en måned siden sist....

ja ja tiden går fort.....har hatt noen skikkelig anti-blogge uker nå, nesten ikke lest noen heller. rart med det, men når det blir for mye av noe, må man bare ta en pause fra det............

men nå er det jo snart jul, og da er det jo masse å blogge om, julegaver, julepynt, juleønsker, juleferie, julekort....ja, alt som har med jul å gjøre er herlig......og hvem skulle tro at jeg skulle skrive det, som har vært en "nåsså" i følge min far ( les: the julekalender). har liksom aldri vært så opptatt av jul jeg, og den følelsen ble jo ikke bedre av at mine foreldre valgte å skille seg 3 juledag et år på sin 25 bryllupsdag!!! ikke misforstå, det var noe de måtte gjøre for det bedre altså. De har begge funnet seg nye fantastiske mennesker å dele hverdagen med:) Men etter det, så ble det lille av juletradisjon som jeg kanskje likte best avsluttet. Sånn er det og livet går videre. Vi har hatt noen koselige julefeiringer selv om vi har delt opp dagen litt.

Så dukket smågutta opp, og da fikk pipa en annen låt. Ble plutselig så gøy å ordne til jul. Og i tillegg skape sin egen jul. Husker første gangen jeg ikke skulle reise hjem å feire jul, syntes det var helt forferdelig. Men kvelden kom, og den ble veldig koselig, vi feiret sammen med svigermor, oldemor og kjæresten hennes. Følte meg liksom et hakk mer voksen....larsen lagde ribbe og vi pyntet juletre...nei det var helt magisk. Og den magien vil jeg ha i år og, og kjenner det kribler i magen fordi jeg har så mye fin julepynt som bare venter på å bli tatt frem.

Det eneste som er litt trist i år er at kjæresten til Oldemor har blitt veldig syk og må være på sykehjem, noe både hun og han synes er forferdelig. Tenk, de er snart 90 år begge to, og de ble kjærester når oldemor var 74 år. Herlig å finne ny kjærlighet i den alderen!

uansett, hjemme hos oss skal det bli skikkelig julestemning, og håper alle venner og familie kommer innom å hilser på:)

klem H

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar