søndag 29. august 2010

Søndag

Her om dagen kjøpte jeg en deilig iste hos Grønn, en koselig kafe/butikk som ligger på Lilleaker. Der hadde de også disse små hjerteformede skålene (fra Miljøgården). Kan brukes til alt....kjeks, bordsalt, små tomater, til og med lage sjokolade fondant i de siden de er ildfaste:)

De rosa blomstene var det en nabo som kom innom med, hun hadde vært og benyttet seg av 3 for 2 tilbudet på mester grønn, og fant ut at de kom til å passe så godt inn til meg.


Siden det var så deilig vær ute forrige søndag, bestemte barna seg for å lage en liten butikk. De var så ivrige at jeg kunne ikke si nei.
De ordnet alt selv, og skulle ta 30 ,- koppen:) Kanskje litt i drøyeste laget for en kopp syntetisk bærsaft? Så de endte opp med å senke den til 6,- koppen, og fikk noen små vannbakkels de kunne selge i tillegg...6,. pr stk der og. Kjente jeg fikk litt sånn stordalen forventning til sønnen jeg, skikkelig kremmerånd:)
De fikk solgt masse og tjente 103,- hver på 1 1/2 time:) Ikke værst, kanskje sette meg ut med et par kanner en helg det kniper;)
(Lillebro hang jo med selvfølgelig, men var mer opptatt av å spise varene enn å selge dem)

Det er gøy å se når barna blir skikkelig engasjerte.

Ha en god natt og en fin mandag!

klem H

1 kommentar:

  1. det så jo reint morro ut det :) det hadde hedda syntes vært morsomt å være med på :) nå har jeg venta lenge på oppdateringene :)

    SvarSlett