lørdag 28. august 2010

Cupcakes

I det siste har vi hatt litt muffinsdilla her i huset. Mye på grunn av de fine formene vi har kjøpt på åhlens.....de er så søte, og blåbær på tilbud! Jeg har prøvd meg litt frem og kommet opp med en kjempegod oppskrift som jeg vil dele med dere
(klart det helt selv altså!!)

jeg er jo egentlig en som følger oppskrifter til punkt og prikke og har ingen "slump" - følelse, ikke på pizzadeig og pannekaker engang. Men her er den:

Hege's blåbærmuffins med hvit sjokolade
150 g smør
2 dl sukker
2 egg
1 tsk vaniljesukker
1 lite beger vaniljeyoghurt
1 tsk bakepulver
3 1/2 dl mel
( kanskje 1/2 dl melk om du har - bare tilsett mer mel så det blir en perfekt røre)
Blåbær
Hvit sjokolade ( jeg brukte hershey's white chocolate chips)
smør og sukker piskes hvitt, tilsett resten etter rekkefølge
fyll halve former, stekes på 200 grader i ca 15 min.

Nyt resten av helgen!

Klem H

2 kommentarer:

  1. Mmmm... De så gode ut, så den oppskriften må prøves! :)
    Skulle akkurat innom bloggen din for å høre om du hadde blogge-tørke... Så var det et nytt innlegg der!
    Tankeoverføring?
    :* & klem

    SvarSlett
  2. De var nyedelige former jeg vil å ha.. :)

    SvarSlett