lørdag 19. juni 2010

Happy birthday....

I dag feiret vi bursdagen til Severin med gutta i klassen. Festen var på hoppeloppeland, så jeg slapp rimelig "billig" unna, ihvertfall ryddemessig.. men kake måtte vi jo ha med, og for å si det sånn, så var det så vidt det ble noe av....
Jeg startet med å røre sammen sjokoladekaken, og helte den over i langpannen, som jeg hadde lånt av naboen ( siden vi bare har en sånn med 3 høye kanter og den siste skrå...hærsens nymotens ovner, har ikke standard dype langpanner lenger...)
Kjempefornøyd skulle jeg sette den inn i ovnen, og finner ut at den selvfølgelig er et par cm for bred for vår ovn...ok, ingen krise, bare gikk over gangen for å steke til naboen ) Nå må det nevnes at de ikke har nymotens ovn, og heller ikke bryter som viser grader, men tall 1-8.
Men grei som naboen er, så setter hun på ovnen for meg, 175 grader iflg henne....jippi...ikke nok med det, men kaken skulle steke i 30 - 40 min, men siden det er en gammel ovn kunne den godt stå i 40 ihvertfall, iflg naboen igjen..........kort historie lang: den var helt brent da jeg gikk inn for å hente den 30 min etterpå.....vi snakker mørk sort:)
måtte bare le og tenkte at jeg hadde ihvertfall muffins, så ikke helt krise...neste gang skal jeg høre på mannen hennes, som ymtet noe om at ovnen ofte plutselig kunne bli veeeldig varm...
helt til jeg kom inn på kjøkkenet der min lille hjelper Oskar - som hadde fått lov til å røre i bollen - hadde tømt en hel boks med bakepulver oppi røra, så den bare stod og boblet....røren til 40 - 50 muffins.....
visste ikke om jeg skulle le eller gråte, kl var 11, festen startet 13.30, og hadde hverken kake eller muffins......
valgte å le selvfølgelig, dette blir bare en av mange gode historier, og fikk Larsen til å kjøre ned på butikken og kjøpe 1-2-3 langpannemix og lagde en ny.....denne gangen gikk det bra, og rakk det akkurat:)
I morgen er det på'n igjen, da kommer 20-25 familie og venner på hagefest, så da hadde det vært fint med litt sol....



Severinsen var superfornøyd med dagen i dag, og håper alle kommer til å kose seg i morgen....


I morgen feirer vi begge guttene siden de begge har bursdag i sommerferien, fest i dag, i morgen og neste lørdag i Trøndelag (jippi)

I LOVE MY BOYS - er de ikke kjekke?

klem H

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar